Presidentskifte

tisdag 2 juli 2024

Michael Öjermo

Rotary inleder sitt verksamhetsår den 1 juli och då roterar olika uppgifter både internationellt, i distrikten och i klubbarna.

Den 16 juni 2024 träffades vi i Täby Attunda Rotaryklubb hemma hos Ingela Bendrot för att genomföra presidentskifte. Då avslutades mitt år som president i klubben och Maria Pleiborn tar nu över kommande år.

Med vid vårt presidentskifte var också Mika Lindfors från Täby Rotaryklubb som tar över som distriktsguvernör i nybildade distrikt 2355 efter Birgitta Dickson som varit guvernör under föregående verksamhetsår.

Måndagar klockan 12 varje vecka under terminstid har vi lunchmöte på Ekeby gård med ett intressant föredrag.

Vi inleder hösten måndagen den 26 augusti.

Det har varit väldigt roligt att vara president och jag önskar Maria Pleiborn allt gott i arbetet under kommande verksamhetsår.

Avgående president Michael Öjermo håller tal vid presidetskriftet den 16 juni 2024 hemma hos Ingela Bendrot.

Presidentens meddelande